نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1715
-
الف
+

تفاهم‌ نامه‌های همکاری رسانه‌ای بین افغانستان و ایران منعقد می شود

معین فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان با معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش آی فیلم2، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با معین فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

«محمد خدادی»، امروز دوشنبه 2 سرطان(تیر) با هیئت رسانه‌ای افغانستان به سرپرستی محمد رسول باوری، معین فرهنگی وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان، در تهران دیدار کرد.

همچنین «گران هیواد» سخنگو و مدیرکل امور رسانه‌های وزارت امورخارجه و «شفیق شرق»، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران از جمله همراهان باوری در این دیدار بودند.

خبرگزاری آوا نوشت: انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری رسانه‌ای، تبادل هیأت‌های رسانه‌ای و برگزاری دوره‌های آموزشی روزنامه‌نگاری از جمله مباحث محوری این دیدار بوده که ضمن تاکید بر تعمیق روابط فرهنگی و بازنمایی دوستی و صمیمیت میان مردم ایران و افغانستان در رسانه‌های دو کشور، مطرح شده است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با اشاره به اشتراکات فرهنگی، تاریخی، دینی و زبانی دو کشور اعلام آمادگی کرد تمام زمینه‌های لازم برای حضور فعالان رسانه‌ای افغانستان در ایران و  توسعه همه‌جانبه همکاری‌های رسانه‌ای طرفین را مهیا کند.

معین فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان همچنین در پیوند با تفاهم‌نامه همکاری رسانه‌ای که قرار است به زودی در کابل و میان معاونین وزاری فرهنگ دو کشور امضا شود، نیز توضیح داد: در این تفاهم‌نامه، بندی را اضافه کرده‌ایم که مطابق آن ایران دارای یک مرکز فرهنگی در هرات خواهد شد و ما نیز خواهان راه‌اندازی مرکز فرهنگی افغانستان در شهر مشهد هستیم.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر